Dela nyhet
Insamling av pengar till föreningen **uppdaterat**
9 sep 2020 12 kommentarer
Jag tror att alla igår fick mejl från kansliet gällande ekonomin i Tunabro. Om någon missat att ta del av infon så finns den även här.
Detta är inget som nån av oss tycker är särskilt roligt men vi måste dra vårt strå till stacken så att föreningen fortsätter leva. Vårt lag ska samla in 4100 kr. Anpassarna Gunnérius AB och Takpartner AB har sagt att de kan sponsra med 1000 kr vardera. Finns det någon mer förälder som har ett företag som kan tänka sig att sponsra? Eller vad har ni för idéer för att vi ska kunna få in resterande 2100? Då tiden är knapp (vi ska lämna svar senast 14 september på vad vi kommer att göra) så hinner vi inte ha något möte. Jag tänker därför att ordet är fritt här i kommentarsfältet.
Uppdatering 10 september:
Det förslag som kommit in är att dela upp kostnaden som är kvar (2100 kr) vilket blir 140 kronor per barn. Jag skrev i ett inlägg igår att mitt förslag är att man kan få välja på att göra det alternativt att sälja tre extra Bingolottokalendrar (i så fall ska man sälja totalt åtta kalendrar). Vänligen meddela mig via mejl, sms eller messenger om ni vill betala kostnaden eller om ni vill ha extra kalendrar så jag kan meddela kansliet senast 14 september.
Mejladress: marie.gunnerius@outlook.com
Telefon: 070-539 52 01
Till er som vill betala så återkommer jag med detaljer när jag fått mer info från kansliet.
Tack Takpartner AB och Anpassarna Gunnérius AB för sponsringen!
Kommentarer
Lukas Lindström 9 sep 2020
Är det inte enklast att vi bara delar upp kostnaden per barn och betalar in pengarna. Det blir inte några jättesummor.
Karro 9 sep 2020
Det tycker jag också låter bra.
Sara 9 sep 2020
Tycker också det låter smidigt
Ayon / Johan Händemark 9 sep 2020
Låter bra
Teo Wahrén 9 sep 2020
Låter smidigt!
Jonna Lindman 9 sep 2020
Håller med Patrik. Bra idé. 😊
Pelle 9 sep 2020
Det låter som en enkel och bra lösning. Tack till er som sponsrar vårt lag!
Magnus Burman 9 sep 2020
Instämmer med föregående talare.
Tobias Mörk 9 sep 2020
Samma här. Bra sponsrat 👍😊
Marie Gunnérius 9 sep 2020
Tack för bra förslag. Om jag räknar rätt så är det 140 kr/barn som det behöver kompletteras med för att vi ska få in vår del. Jag tänker att det kan vara valfritt att antingen betala in dem rakt av som Patrik skriver alternativt sälja fler Bingolottokalendrar (de var lättsålda förra året tycker jag iaf 😊). Det är redan bestämt att vi ska sälja fem var och om jag fattar brevet rätt så borde man då om man vill istället kunna sälja åtta för då borde det generera 150 kr extra/barn (jag tolkar brevet som att klubben får 50 kr/kalender). Har dock för säkerhets skull ställt fråga till kansliet så jag återkommer när jag fått svar.
Magdalena 14 sep 2020
Tack till er som sponsrar! Låter som en bra lösning med resterande pengar.
Milton Rusback 14 sep 2020
Jag tycker oxå att det låter bra👍