Nyheter från föreningen
Beställning av klubbkläder
9 jun
Stort tack!
10 maj
Arbetsfördelning kickoff, städdag
6 maj
Kickoff/städdag
30 apr
Information inför Dalecarlia 2025
24 jun, 21:45 0 kommentarer
Imorn kväll går startskottet för sommarens höjdpunkt, Dalecarlia Cup. Invigningen är klockan 20.00 vid Stora scenen på Sportfältet - denna är helt frivillig att vara med på och föräldrar har ansvar för sina barn där (ingen samling med lag eller tränare alltså).
Väderprognosen är något varierande för dagarna - tänk på att skicka med tjejerna kläder efter väder! Är det regnigt kan de inte bara ha matchkläder på sig inför och efter match utan bör ha minst regnjacka och varm tröja med sig för att inte bli nerkylda och blöta. Det kan vara bra att ha torra kläder att byta om till mellan matcherna också.
Här kommer några viktiga saker att tänka på under turneringen.
- Samling vid den plan matchen är på senast 30 min innan matchstart. Se till att kolla på DC-kartan var varje match ska spelas!
- Vid första matchen är det utdelning av den matchtröja som man sedan tar hand om under hela turneringen. Glöm den inte hemma mellan matchdagarna - det finns inga extra! På söndagen, efter sista match, lämnar man den åter till tränaren!
- Senast efter första matchen får barnen sina DC-armband. Hjälp gärna era barn med dessa så de inte dras åt för hårt. Man kan med fördel klippa av ändarna och elda lite där man klippt så att banden inte "repar" upp sig.
-inga smycken (örhängen, halsband osv) under matcherna
-Ha koll på matchtider och planer i DC-appen eller via hemsidan. Ibland ändras spelschemat eller en plan. Vi hjälps åt och ser vi ledare någon ändring försöker vi maila/sms:a ut infon och uppdatera kallelsen.
- Drick vatten före, under och efter match
- Kom till samling med nypåfyllda vattenflaskor
- Se till att toabesök är avklarade innan match
- Skicka gärna med en extra frukt eller annan mellis i ryggsäcken. Med så många matcher kan det lätt bli energibrist inför match!
- Ta med keps/solhatt om solig prognos till före och efter match, dock ej tillåtet att spela i match med det
-Ta med torrt ombyte och regnkläder om regnväder och det är flera matcher som ska spelas på en och samma dag
- Kom i god tid till match, förra året var det stundtals lång köer till parkeringen. Om ni har möjlighet (beror såklart på avstånd), välj cykeln!
- Vi ledare tar ansvar för era barn i samband med match, men INTE mellan matcherna
Vi ses på fältet för några härliga dagar!!
Mvh Ledarteamet
F11 Hemmamatcher - fikaförsäljning och bollkastning
2 jun, 14:00 0 kommentarer
Varje hemmamatch säljer vi fika och fixar bollkastning. Detta är bra tillskott till klubbkassan och möjliggör att vi kan hålla nere kostnader så mycket som möjligt vid ex cuper + att vi kan köpa in grejer till laget.
För mixlaget tar F11 hand om hemmamatchfikat fram till sommaren och F10 tar dem efter sommaruppehållet.
Behöver ni byta pass så ta kontakt med varandra i första hand gärna och meddela gärna i F11-messengergrupp där lagföräldrarna Jocke och Petra även finns med. Tränarna kommer att utgå från planerat schema så att ert barn blir kallat till matchen ni har ert arbetspass på.
Fika- och bollkastningsansvar
Det behövs nyckel för att komma in i förrådet och klubbhuset, tränarna har nycklar och kod (en till klubbhuset och en annan till vårt skåp i bollförrådet) så gör upp med dem innan om hur du får dessa. De kommer också vara plats 45 min - en timma innan hemmamatch så går att lösa genom att stämma träff med någon av dem där!
De som är fikaansvarig tar med något hembakat eller köpt fikabröd (ca 15-20 st). De båda tar även med sig ett varsitt pris till bollkastningen (1:a och 2:a pris). Det finns en ”vinstpåse” med vissa vinster kvar från fjolårets fika. Lägg ner era vinster där och så får vinnarna välja ett pris var!
Förrådet (rött hus på andra sidan fotbollsplanen sett från klubbhuset) Här inne har laget ett förvaringsskåp. Koden till hänglåset har tränarna.
I skåpet finns:
- Fikapåse med kaffe/filter/muggar/servetter/festis/läsk/vatten/godis/chips mm.
- Prislista för fikat
- Vinstpåsen med vinster och infolapp för kasta bollar-tävlingen.
- Skylt med QR-kod för swish
All swish hamnar hos lagkassör Kattis som för över till lagkassan.
Det brukar stå en grön vagn eller skottkärra i förrådet som man kan lasta och dra allt i ner till planen. Ta även med ett bord att ställa fikat på. Golfbollar till tävling står i lokalen, ta gärna med tumstock/snöre för att mäta vem som kommit närmast och ta även med en pinne eller liknande att kasta närmast. Det brukar även finnas parasoll i klubbstugan om man vill ha med det ner!
I klubbhuset kan man brygga man kaffe, ca två pumptermosar kan behövas. Kaffebryggarna är långsamma så börja med det innan du går ner till planen!! (Vissa har valt att koka kaffe hemma och ta med egna termosar, det går också bra förstås)
Observera att om klubbhuset är låst kan det även vara larmat. Larmet sitter innanför dörren och om det tjuter när du går in behöver du trycka koden. För att larma på när du är klar trycker du A och sedan koden. Orsakar man utryckning så får man betala så se till att ha koll på hur du ska göra! För att slippa ge ut koden till så många får du den när du hämtar nyckeln.
Bollkastning
Sälj bollar 1 för 15 kr och 3 för 30 kr (tror vi har ngn prislapp där det står 35, välj en :) ) Uppmana de som köper bollar att de fotar sina bollar med nummer och sparar. I vilan mellan period 2 och 3 ropar man ut att det är bollkastning. Sätt ut en pinne eller flagga – de två bollar som kommer närmst får välja ett pris (ettan först) ur vinstpåsen!
Efter genomfört fika
Plocka undan allt och lägg tillbaka saker i klubbstugan och bollförrådet! Larma på om det behövs. Meddela lagkassören Kattis om något är slut så köper hon mer.
F10 Hemmamatcher - fikaförsäljning och bollkastning
2 jun, 13:52 0 kommentarer

Varje hemmamatch säljer vi fika och fixar bollkastning. Detta är bra tillskott till klubbkassan och möjliggör att vi kan hålla nere kostnader så mycket som möjligt vid ex cuper + att vi kan köpa in grejer till laget.
För mixlaget tar F11 hand om hemmamatchfikat fram till sommaren och F10 tar dem efter sommaruppehållet.
Behöver ni byta pass så ta kontakt med varandra i första hand och meddela förändring till lagförälder Felix. Tränarna kommer att utgå från detta schema så att ert barn blir kallat till matchen ni har ert arbetspass på.
Mail: felixhahne@hotmail.com Tel: 076-100 57 18
Fika- och bollkastningsansvar
Det behövs nyckel för att komma in i förrådet och klubbhuset, tränarna har nycklar och kod så gör upp med dem innan om hur du får dessa. De kommer också vara plats 45 min - en timma innan hemmamatch så går att lösa genom att stämma träff med någon av dem där!
De som är fikaansvarig tar med något hembakat eller köpt fikabröd (ca 15-20 st). De båda tar även med sig ett varsitt pris till bollkastningen (1:a och 2:a pris). Det finns en ”vinstpåse” med vissa vinster kvar från fjolårets fika. Lägg ner era vinster där och så får vinnarna välja ett pris var!
Förrådet (rött hus på andra sidan fotbollsplanen sett från klubbhuset) Här inne har laget ett förvaringsskåp. Koden till hänglåset har tränarna.
I skåpet finns:
- Fikapåse med kaffe/filter/muggar/servetter/festis/läsk/vatten/godis/chips mm.
- Prislista för fikat
- Vinstpåsen med vinster och infolapp för kasta bollar-tävlingen.
- Skylt med QR-kod för swish
All swish hamnar hos lagkassör Kattis som för över till lagkassan.
Det brukar stå en grön vagn eller skottkärra i förrådet som man kan lasta och dra allt i ner till planen. Ta även med ett bord att ställa fikat på. Golfbollar till tävling står i lokalen, ta gärna med tumstock/snöre för att mäta vem som kommit närmast och ta även med en pinne eller liknande att kasta närmast. Det brukar även finnas parasoll i klubbstugan om man vill ha med det ner!
I klubbhuset kan man brygga man kaffe, ca två pumptermosar kan behövas. Kaffebryggarna är långsamma så börja med det innan du går ner till planen!! (Vissa har valt att koka kaffe hemma och ta med egna termosar, det går också bra förstås)
Observera att om klubbhuset är låst kan det även vara larmat. Larmet sitter innanför dörren och om det tjuter när du går in behöver du trycka koden. För att larma på när du är klar trycker du A och sedan koden. Orsakar man utryckning så får man betala så se till att ha koll på hur du ska göra! För att slippa ge ut koden till så många får du den när du hämtar nyckeln.
Bollkastning
Sälj bollar 1 för 15 kr och 3 för 30 kr (tror vi har ngn prislapp där det står 35, välj en :) ) Uppmana de som köper bollar att de fotar sina bollar med nummer och sparar. I vilan mellan period 2 och 3 ropar man ut att det är bollkastning. Sätt ut en pinne eller flagga – de två bollar som kommer närmst får välja ett pris (ettan först) ur vinstpåsen!
Efter genomfört fika
Plocka undan allt och lägg tillbaka saker i klubbstugan och bollförrådet! Larma på om det behövs. Meddela lagkassören Kattis om något är slut så köper hon mer.
Tunabrodagen
Vi har en match då. Fikaförsäljningen är som vanligt nere vid plan men de som är fikaansvariga behöver inte ta med vinst till bollkastning. Dock sak en sådan göras men man hämtar vinster och separat swishlapp uppe vid kiosken vid A-planen. Dessa pengar går då till hela föreningen.
Under Tunabrodagen hjälper vi även till att bemanna kiosken vid A-planen tillsammans med föräldrar från andra lag i föreningen. Ni ser i planeringen vilken tid som gäller för de som är planerade att jobba då!
Kommande aktiviteter
Sön 10/8
11:00-12:20 |
Match mot Korsnäs IF FK
Lindvallen Konstgräs |
Sön 10/8
11:00-12:20 |
Match mot Östansbo IS
Gyllevallen |
Lör 16/8
10:00-11:20 |
Match mot Slätta SK Gul
Gyllevallen |
Lör 16/8
13:00-14:20 |
Match mot Svärdsjö IF Blå
Gyllevallen |
Lör 23/8
10:00-11:20 |
Match mot Kvarnsvedens IK
Gyllevallen |
Lör 23/8
12:00-13:20 |
Match mot Envikens IF
Gyllevallen |
Lör 23/8
14:00-15:20 |
Match mot Envikens IF
Gyllevallen |
Sön 24/8
10:00-11:20 |
Match mot Hälsinggårdens AIK Fotboll
Haraldsbo IP |
Lör 30/8
16:00-17:20 |
Match mot Islingby IK
Idunvallen |
Sön 31/8
11:00-12:20 |
Match mot Bjursås IK
Bjurliden |